GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościChińszczyzna bez corridy
Strona 1 z 2
Trudno jednoznacznie ocenić występ Teatru Baletowego Suzhou na XXII Bydgoskim Festiwalu Operowym. Z jednej strony mieliśmy do czynienia z doskonale przygotowaną inscenizacją neoklasycznego baletu, który powstał na specjalne zamówienie Maji Plisieckiej i opiera się na muzycznych motywach Carmen Bizeta w opracowaniu męża tancerki Rodiona Szczedrina. Z drugiej autorzy spektaklu zapragnęli wprowadzić do baletu pierwiastek rodzimy.
Chińscy twórcy uznali przy tym, że oryginalny balet Carmen trwający ok. 50 minut nie daje szans na pełnospektaklowe przedstawienie taneczne, dołączyli więc jakby „drugą połowę” oryginalnej muzyki George Bizeta z Suit orkiestrowych i rozbudowali niektóre wątki tematyczne umieszczając akcję tej miłosnej historii we współczesnym mieście chińskim, lub np. europejskim, gdzie działają takie instytucje jak kluby, restauracje odwiedzane przez młodzież. W konsekwencji niektóre tematy muzyczne zostały zdublowane i raz funkcjonowały w pierwotnej wersji symfonicznej, a raz w transkrypcji. Dotyczy to np. słynnego „Marszu torreadora”. Oryginalna muzyka służy tu jako podkład do wejścia Escamilia i jego zespołu, przy czym ów bohater tańczony bardzo przekonująco przez Ning Liao nie ma w sobie wiele z pogromcy byków. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |