GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Mężczyźni znad jeziora?”
Strona 1 z 4
Opera Gioacchino Rossiniego nosi tytuł „Kobieta znad jeziora” (la Donna del lago). Tym razem jednak, w przedstawieniu nowojorskiej Metropolitan Opera (transmisja obejrzana 14 marca br. w krakowskim kinie „Kijów”), byli to raczej mężczyźni znad jeziora, albowiem jego głównymi bohaterami okazali się dwaj tenorzy: John Osborne i Juan Diego Flórez. Byli oni nie tylko rywalami scenicznymi, ale również wokalnymi, jeśli zważy się, iż w tercecie Alla ragion, deh! Rieda z drugiego aktu bronią, na którą ze sobą walczyli, było „c’’. John Osborne, używając aforyzmu Aleksandra Barricco, był nie tyle Rodrygiem, co przede wszystkim tenorem. I to nie tylko ze względu na wzrost oraz sztampowy sposób gry (gniew wyrażało uniesienie do góry prawej brwi, na który to widok przeciwnicy powinni natychmiast paść trupem), lecz przede wszystkim dzięki swobodnemu sięganiu do oktawy dwukreślnej. Cabalettę Ma dov’è colei, che accende w swojej scenie wejściowej zakończył długo wytrzymaną fermatą. Ale w zależności od sytuacji dobierał też zróżnicowane barwy brzmieniowe, by wyrażać za ich pomocą zmienną treść tekstu swej partii. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |