GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBerlin ją uwielbiał – 80. rocznica śmierci Marcelliny Sembrich-Kochańskiej
Strona 4 z 8
W tym samym roku na przełomie maja-czerwca wystąpiła sześciokrotnie w Teatrze Krolla, w którym od 1850 roku, czyli sześć lat po jego powstaniu, odbywały się regularne przedstawienia operowe. Wykonała tam m.in. partie Aminy („Lunatyczka” Belliniego), Violetty („Traviata” Verdiego), Gildy („Rigoletto” Verdiego), Rozyny („Cyrulik sewilski” Rossiniego). Jej występom towarzyszył „nieprzerwany entuzjazm”, jak doniosło popularne na świecie czasopismo muzyczne „Signale für die musikalische Welt” (lata później Karol Szymanowski został laureatem organizowanego przez „Sygnały” Konkursu kompozytorskiego).
Sembrich-Kochańska w przerwie występów w Teatrze Krolla wystąpiła na zaproszenie cesarza w Królewskim Teatrze Operowym i to z niebywałym sukcesem. W tym samym roku zimą Marcella Sembrich (niemiecka prasa tak ją firmowała) wystąpiła z koncertem Filharmoników z arią z opery „Purytanie” Belliniego i w kolejnych operach – w „Łucji z Lammermooru” Donizettiego, „Trubadurze” Verdiego oraz w partii Królowej nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. W następnych latach regularnie gościła w Berlinie, występując w licznych przedstawieniach operowych i koncertach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |