GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBerlin ją uwielbiał – 80. rocznica śmierci Marcelliny Sembrich-Kochańskiej
Strona 3 z 8
Rozwinęła się dynamicznie praktyka koncertów symfonicznych, która znalazła swe ukoronowanie w powołaniu do życia w 1882 roku Orkiestry Filharmonicznej, wnet uznawanej za jedną z najwspanialszych na świecie. Konsekwentnie rozwijająca się stolica Niemiec miała moc magnesu przyciągającego twórców i artystów, a także adeptów sztuk z całej Europy. Zaważyło na tym w niemałym stopniu zaakceptowanie wydarzeń artystycznych przez berlińską publiczność i berlińskich wydawców muzycznych i krytyków mających do swej dyspozycji kilkanaście czasopism, w których wykonawcę mogli postawić na piedestale, ale i zniszczyć jego marzenie o karierze.
Sukces w Berlinie gwarantował uwagę świata, zważywszy że berlińskie czasopisma abonowane były przez wszystkie ważne ośrodki muzyczne w Europie, także w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Marcelina stała się wnet, jak podkreślają różne źródła, jedną z głównych gwiazd Agencji artystycznej Hermanna Wolffa, wysoko cenionej w samym Berlinie, ale i w całych Niemczech. Z „pierwszym ważnym koncertem w Berlinie” (według zapisu śpiewaczki) wystąpiła 7 stycznia 1886 z Orkiestrą Filharmoniczną w sali słynnej już wtedy „Singakademie” (tu Felix Mendelssohn Bartholdy 11 marca 1829, wykonując „Pasję według Ewangelii św. Mateusza, dał początek kultowi J. S. Bacha). |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |