GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKawaler jako kobieta
Strona 4 z 4
W pierwszym akcie jest eleganckim, jowialnym panem, w drugim zaniepokojonym kandydatem na męża, ale w trzecim nałożono mu perukę na gumową łysinę, pod którą się kryły naturalne włosy, co już wyglądało ekstremalnie sztucznie. Reszty dopełniły tradycyjnie bawarskie spodnie na szelkach.
Scenografia Lukasa Nolla była może mniej bogata niż w niektórych spektaklach zachodnich, miała jednak ciekawe rozwiązania plastyczne, np. ścianę z obracających się kręgów po jednej stronie lustrzanych, po drugiej z wzorzystej tapety. Taka ściana zastępuje ruch sceniczny w sytuacjach, gdy śpiewacy mają nieco dłuższą frazę albo dialogują muzycznie a nie aktorsko.
Akt III, z założenia najbardziej zabawny w wydaniu wrocławskim był trochę zbyt groteskowo-operetkowy i dopiero w tercecie finałowym trzech czołowych postaci muzyka bierze górę nad wszystkimi pozostałymi środkami wyrazu, dostarcza poczucia piękna, a więc tutaj wymagana jest nieskazitelna czystość głosów, ich rozwinięte, liryczne wybrzmienie w długich fermatach na pełnym oddechu. Zadziwia potencjał młodych wykonawców zatrudnionych w Operze Wrocławskiej i każe oczekiwać nowych ambitnych wyzwań. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |