GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCarlo Bergonzi (wspomnienie)
Strona 3 z 5
Udział w operach Verdiego ma charakter podwójny: nagrania płytowe i występy na scenie. Śpiewa więc, prócz wymienionych, w takich operach, jak: „Aida”, „Bal maskowy”, „Rigoletto”, „Traviata”, „Makbet”, „Trubadur”, „Don Carlos”, „Attila”, „Luiza Miller”, „Ernani”, „Lombardczycy”, „.Zbójcy”. Nie zaniedbuje także wielkiego repertuaru światowego. Śpiewa i nagrywa m.in. „Adrianę Lecouvreur”, „Łucję z Lammermoor”, „Werthera”, „Rycerskość wieśniaczą”, „Napój miłosny” i kilka oper Pucciniego.
W jego repertuarze jest też „Requiem” Verdiego. Repertuar operowy artysty obejmował około 50 głównych partii tenorowych. Carlo Bergonzi był pierwszym tenorem (drugim został Placido Domingo), który zarejestrował na płytach wszystkie arie tenorowe z oper Verdiego, w sumie 31 arii (CD: Philips 4756169,3 CD, dyr. N. Santi i L. Gardelli).
Po sukcesach na ważnych scenach Włoch, artysta w 1953 roku w debiutuje w mediolańskiej La Scali (prapremiera opery Jacopo Napoli „Mas'Aniello” – jest to XVII-wieczna opowieść o życiu rybaka Tommaso Aniello, który został rewolucjonistą). W La Scali pozostanie do roku 1976. Od 1962 regularnie gości w londyńskiej Covent Garden (debiut w „Mocy przeznaczenia”). Wcześniej, bo w 1956 roku po raz pierwszy występuje na scenie Metropolitan Opera w Nowym Jorku. W MET wystąpił w 21 partiach i 249 spektaklach. Było to w latach 1956-1983, a debiutował tam jako Radames w „Aidzie”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |