GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCarlo Bergonzi (wspomnienie)
Strona 2 z 5
Debiut operowy artysty miał miejsce w 1948 roku w Varedo, w barytowej partii Figara w „Cyruliku sewilskim”. Przez trzy kolejne lata wykonywał szereg innych partii barytonowych w operach: m.in. w „Don Pasquale”, „Amico Fritz”, „Rigoletto”, „Traviata”, „Łucja z Lammermoor”, „Manon Lescaut” – bez szczególnych zresztą sukcesów.
W latach 1948-1951 drogą intensywnych ćwiczeń wokalnych dokonał istotnych zmian w skali i brzmieniu swego głosu i doszedł do wniosku, że jest tenorem. Było to również, co jest bardzo ważne, jego wewnętrzne przekonanie i jego własna decyzja. Ponownie zadebiutował więc na scenie, tym razem jednak jako tytułowy André Chenier w operze Giordano. Było to w Bari, w 1951 roku. Dość szybko przekonano się, iż głos artysty pięknie brzmi i jest jakby stworzony do interpretacji partii z oper Verdiego. Na zamówienie radia włoskiego artysta dokonuje więc nagrań radiowych „Oberta”, „Dwóch Foscarich”, „Giovanny D'Arco”, „Simona Boccanegry” i „Mocy przeznaczenia”. Verdiowski repertuar śpiewaka rośnie z roku na rok. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |