GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpowieść biblijna
Strona 1 z 3
„Raj utracony”, czyli sacra rappresentazione jak określił gatunkowo swoje drugie widowisko muzyczne Krzysztof Penderecki, to rzecz o stworzeniu pierwszych ludzi i ich konflikcie z Bogiem, opowiedziana według eposu Johna Miltona. Kompozytor, podczas konferencji prasowej przed przeglądem swych dramatów muzycznych w Operze Krakowskiej z okazji osiemdziesięciolecia urodzin, zwierzył się, że zawsze myślał, iż będzie przede wszystkim kompozytorem operowym. I może szkoda, że stosunkowo mało czasu poświęcił temu rodzajowi artystycznemu, bo, jak mało kto, posiada wybitne wyczucie teatru i jego praw, obdarzony jest autentycznym nerwem dramatycznym. W swoich partyturach dokładnie reżyseruje nie tylko głosy solistów, ale chóru i orkiestry. Wszystko zostaje w nich dokładnie zapisane i inscenizatorowi niewiele już pozostaje do dodania od siebie. Może w tym tkwi sekret, dlaczego prawie w ogóle nie ma złych przedstawień dzieł scenicznych tego kompozytora.
Z kolei śpiewakiem, który prawie wszystko potrafi wygrać głosem jest Mariusz Godlewski. Wystąpił on w partii Adama w przedstawieniu „Raju utraconego”, tworząc prawdziwą kreację. Już same warunki wokalne – głęboko nasycony baryton o ciemnej barwie i znacznej nośności – mogą dostarczyć słuchaczowi wiele satysfakcji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |