GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościLohengrin, mąż na jeden rok
Strona 1 z 4
Wśród komentarzy, jakie słyszałam po spektaklu Lohengrina w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej pojawiła się wątpliwość, czy Elza tak dużo by zyskała nie łamiąc przyrzeczenia „zero pytań”, skoro jej zaślubiony bohaterski obrońca Lohengrin z góry zakładał, że będzie mężem tylko przez jeden rok. Widać publiczność nie dała się wciągnąć w gąszcz pokrętnej symboliki religijno-mitologicznej dzieła, nie zastanawiała się nad znaczeniem postaci łabędzia, ani stykiem dwóch światów, pogańskiego i chrześcijańskiego, wiary i zwątpienia, śmierci i życia. Dla zwykłych widzów liczy się po prostu nagi konkret. Myślę jednak, że warto było sprowadzić do Warszawy realizatorów tej słynnej opery i doprowadzić do kilkukrotnego wykonania, które jest koprodukcją z Operą Walijską, właśnie ze względu na konkretne wartości.
Przede wszystkim realizację bardzo starannie przygotowano muzycznie. Orkiestra pod batutą Stefana Soltesza pokazała wrażliwość na dźwięk i dyscyplinę intonacyjną. Już od pierwszych dźwięków instrumentalnego wstępu tworzył się nastrój niezwykłości akustycznej, po której przewodnikami są słynne motywy przewodnie Wagnera. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |