GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKreacja „Colombe” Jean-Claude’a Petit w Opéra de Marseille
Strona 5 z 6
W swojej pracy Petit nie uległ żadnemu konkretnemu systemowi ani żadnej modzie, a ostateczny rezultat świadczy o jego imponującej wolności twórczej. Nie sposób wszakże nie zauważyć, iż pomimo swej pozornej przystępności partytura rzeczonej opery jest najeżona sprawiającymi wykonawcom wiele kłopotów trudnościami, chociażby z powodu stale się zmieniającego metrum. Przekonała się o tym stojąca na czele Orchestre de l’Opéra de Marseille Claire Gibault, która musiała zachować nadzwyczajną czujność i wyjątkową precyzję we wskazywaniu solistom kolejnych wejść. Z tego nieco karkołomnego zadania wywiązała się zresztą w sposób zaiste wzorcowy. Jedyny zauważalny problem polegał na często się pojawiającej tendencji orkiestry do „przykrywania” głosów, co chyba jednak bardziej wynika z konstrukcji warstwy muzycznej niż z nieuwagi francuskiej dyrygentki.
Zespół solistów jest zdecydowanie zdominowany świetnym występem mezzosopranistki Marie-Ange Todorovitch, która dzięki swym wokalnym kompetencjom i talentowi aktorskiemu skutecznie przekazuje miotające tytułową protagonistką namiętności i uczucia. Miłość ustępuje tu szybko miejsca nienawiści, chłód ognistym reakcjom, a opanowanie istnym napadom szaleństwa. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |