GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzar pieśni
Strona 2 z 2
Wydaje się, że artysta nie śpiewa na pełnym, silnym podparciu, ale raczej melodyjnie nuci pieśni, co przez niektórych uważane jest za pewną normę wykonawstwa niemieckojęzycznego repertuaru kameralnego. Z pewnością przydała by się jednak umiejętność pełnego, bogatego forte i ciepłego, miękkiego pełnego słodyczy piana na wysokich nutach powtarzających się wielokrotnie w znanej i popularnej pieśni Sei mir gegrüßt. Oczywiście to wymaga mistrzostwa, ale młody śpiewak z Wiednia może dosięgnie tego wyzwania gdy nabierze swobody wokalnej i odrobiny szaleństwa interpretacyjnego.
Kilka słów należy poświęcić pianiście Lechowi Napierale. Towarzyszenie śpiewakom jest jego rutynowym zadaniem i partia fortepianowa była przygotowana perfekcyjnie technicznie. W żadnym momencie, choć fortepian miał otwartą klapę, jego dźwięk nie wybijał się ponad możliwości dynamiczne solisty. Można jedynie odczuwać pewien niedosyt w kształtowaniu brzmienia instrumentu w zależności od charakteru pieśni, tym bardziej, że w pieśniach Schuberta, jak też Wolfa pojawia się niekiedy dosyć wyrafinowana muzyka towarzysząca głosowi ludzkiemu. Z ciekawością czekamy na kolejne propozycje muzyczne Austriackiego Forum Kultury, które ma nową siedzibę przy ul. Próżnej. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |