GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Eugeniusz Oniegin” w Opéra de Montpellier
Strona 2 z 5
Otóż głównym tematem Eugeniusza Oniegina jest spotkanie dwóch samotnych istot, żyjących w świecie opanowanym wszechobecnym poczuciem nudy i porażającej bezczynności. Ten chorobliwy i niszczący osobowość bohaterów kontekst nasunął reżyserce natychmiastowe skojarzenie z rzeczywistością Rosji z okresu pomiędzy latami 1999 i 2003, czyli końca rządów Borysa Jelcyna i początków reżimu Władimira Putina (ich postacie pojawiają się na wyświetlanych w perspektywie filmach wideo).
Panujący w tym okresie chaos polityczno-ekonomiczny zepchnął znaczną część społeczeństwa w strefę biedy, powodując zarazem pojawienie się wąskiej grupy nowobogackich, do której zdaniem Signeyrole należy również młody przedsiębiorca Oniegin. Kupione niedawno przez niego obszerne mieszkanie dominuje nad całą sceną wypełnioną symbolicznie oznaczonymi przestrzeniami, składającymi się na tak zwaną komunałkę, której właścicielką jest Łarina.
Warto zresztą w tym miejscu przypomnieć, że pomysł utworzenia komunałek, czyli zarekwirowanych domów, willi i innych miejsc, do których wprowadzano jak najwięcej żyjących w dużej ciasnocie rodzin, powstał tuż po Rewolucji Październikowej i miał rozwiązać potężny kryzys mieszkaniowy. Wszakże ta prowizoryczna w założeniu inicjatywa znalazła swoje stałe zastosowanie także i podczas kolektywizacji w roku 1929, w budownictwie stalinowskim lat trzydziestych i nawet przetrwała do czasów współczesnych, na przykład w Sankt Petersburgu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |