GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMuzyka Pergolesiego w interpretacjach Leżniewej i Jaroussky’ego
Strona 1 z 2
Opublikowany przez Erato krążek z dziełami sakralnymi Giovanniego Battisty Pergolesiego jest jedną z najbardziej intrygujących płyt, jakie ostatnio wydano. W przedsięwzięciu wzięli udział francuski falsecista Philippe Jaroussky i rosyjska sopranistka Julia Leżniewa, którym towarzyszy najlepszy dziś zespół muzyki dawnej I Barocchisti, pod batutą niezawodnego Diego Fasolisa. Czy nie za dużo szczęścia naraz? Wszak do płyty można by mieć jedno zastrzeżenie. O tym jednak później.
Album rozpoczyna się słynnym Stabat Mater. Już od pierwszych taktów Fasolis wprowadza – poprzez szerokie frazowanie i wolne tempo – atmosferę pasyjnej kontemplacji. Wydaje się, że takie odczytanie jest jedynym właściwym, jeśliby przyjąć, że ze względu na tematykę, Stabat Mater jest w stosunku do pasji dziełem bliźniaczym. Gdy chwilę później przyłączają się soliści, wszystko staje się jasne – ich gładkie i delikatne głosy idealnie pasują do tej muzyki, doskonale wyrażają zawarte w niej emocje. Ponadto świetnie się uzupełniają. Julia Leżniewa operuje sopranem ciemnym w barwie, gładkim jak tafla lodu, a przy tym mocnym i niezwykle donośnym. Absolutnie zdumiewające są jej umiejętności koloraturowe –artystka zdobi na przykład melodie szybkimi i sprężystymi trylami. Jej wirtuozowsko wysmakowane wykonanie przypomina słuchaczom o związkach tego Stabat Mater z operą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |