GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Otello”w Opéra de Marseille
Strona 3 z 3
Otóż Galouzine potrafi właśnie taką szeroką paletę kolorystyczną łączyć z nieprzeciętną inteligencją muzyczno-dramaturgiczną i to czyni jego występ doprawdy niezapomnianym. Wielkie wrażenie wywiera również kreacja koreańskiego barytona Seng-Hyoun Ko, który odpowiednio dozuje wszelkie detale i subtelności partii Jago, świetnie dzięki temu uwydatniając dwuznaczność tej demonicznej i manipulującej otoczeniem postaci.
Nie zawodzi też ucieleśniająca Desdemonę Inva Mula, ukazująca wrażliwość, naiwność i niewinność tej kochającej, a pozbawionej życia z powodu ślepej zazdrości kobiety. Mula celnie operuje wokalnymi półcieniami, zaś w finałowych scenach z trzeciego aktu potrafi porwać publiczność nasyconym namiętnością liryzmem. Ponadto podobają się: mezzosopranistka Doris Lamprecht jako wierna Emilia, Sébastien Droy w roli Kasja, wymagającej niemalże mozartowskiej lekkości, a niekiedy także i wokalnej siły, oraz Jean-Marie Delpas (Lodovico), Alain Gabriel (Rodrygo) i Yann Toussaint (Montano).
Stojący na czele Orkiestry i Chóru Opery w Marsylii austriacki dyrygent Friedrich Pleyer uwydatnia wyrafinowanie instrumentalne tej partytury oraz dba o ciagłość i plastyczność dyskursu muzycznego, który przez cały czas pozostaje podporządkowany wokalnej dramaturgii. Nie ma tutaj „pustych” momentów czy spadków napięcia, a każdy gest interpretacyjny służy świadomemu precyzyjnie wyznaczonych celów zamysłowi artystycznemu. Ów powrót Otella do Marsylii dokonał się zatem w szlachetnym i przekonującym stylu. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |