opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Papiez 131-123.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

45 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Otello”w Opéra de Marseille

Otóż Galouzine potrafi właśnie taką szeroką paletę kolorystyczną łączyć z nieprzeciętną inteligencją muzyczno-dramaturgiczną i to czyni jego występ doprawdy niezapomnianym. Wielkie wrażenie wywiera również kreacja koreańskiego barytona Seng-Hyoun Ko, który odpowiednio dozuje wszelkie detale i subtelności partii Jago, świetnie dzięki temu uwydatniając dwuznaczność tej demonicznej i manipulującej otoczeniem postaci.

Otello,Marsylia 2

Nie zawodzi też ucieleśniająca Desdemonę Inva Mula, ukazująca wrażliwość, naiwność i niewinność tej kochającej, a pozbawionej życia z powodu ślepej zazdrości kobiety. Mula celnie operuje wokalnymi półcieniami, zaś w finałowych scenach z trzeciego aktu potrafi porwać publiczność nasyconym namiętnością liryzmem. Ponadto podobają się: mezzosopranistka Doris Lamprecht jako wierna Emilia, Sébastien Droy w roli Kasja, wymagającej niemalże mozartowskiej lekkości, a niekiedy także i wokalnej siły, oraz Jean-Marie Delpas (Lodovico), Alain Gabriel (Rodrygo) i Yann Toussaint (Montano).

Otello,Marsylia 4

Stojący na czele Orkiestry i Chóru Opery w Marsylii austriacki dyrygent Friedrich Pleyer uwydatnia wyrafinowanie instrumentalne tej partytury oraz dba o ciagłość i plastyczność dyskursu muzycznego, który przez cały czas pozostaje podporządkowany wokalnej dramaturgii. Nie ma tutaj „pustych” momentów czy spadków napięcia, a każdy gest interpretacyjny służy świadomemu precyzyjnie wyznaczonych celów zamysłowi artystycznemu. Ów powrót Otella do Marsylii dokonał się zatem w szlachetnym i przekonującym stylu.

                                                                         Leszek Bernat


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART