GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWielkanocny wokalno-instrumentalny
Strona 3 z 3
Filarami wykonania byli rewelacyjny Stephen Powell – baryton jako Simon Boccanegra i Amanda Hall – sopran jako jego córka Maria Boccanegra, oboje obdarzeni głosami świetnie brzmiącymi w całej skali i doskonale przechodzącymi z sekwencji lirycznych do dramatycznych. Na tym tle bas Nikolaya Didenko jako Fiesca pozostawiał więcej do życzenia. bo mimo dużego wolumenu był nieco brzęczący w górze, zwłaszcza na forte. Podobnie operował głosem baryton Andrew Craig Brown, natomiast bas Alexander Hahn był dużo lepszy. Partie wykonywane przez młodych śpiewaków (przez Browna i Hahna) nie były specjalnie obszerne. Kilkudźwiękową rolę służącej wykonała artystka z chóru Joanna Gontarz.
Finał 17. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena również był Verdiowski i przynosił jego Requiem na czworo solistów, chór i orkiestrę. Oba zespoły Filharmonii Narodowej poprowadził Krzysztof Penderecki, spokojnie, pewnie, choć bez specjalnej ingerencji w ostateczny obraz brzmieniowy dzieła. Soliści niestety nie wynieśli się ponad przeciętność. Najlepsze parametry brzmieniowe zaprezentowała Maria Luigia Borsi – sopran, czysto i pewnie operująca dobrze postawionym głosem. Tea Demurishvili – mezzosopran o ładnej barwie, miała denerwującą manierę atakowania dzięków z podjazdem nie zawsze dochodząc do żądanej wysokości. Bas Nikolay Didenko pokazał te same zalety jak i słabości, co w operze Simone Boccanegra. Najsłabiej wypadł tenor Gianluca Zampieri, który wystąpił w zastępstwie chorego Francesco Demuro. Śpiewał głosem pozbawionym blasku z wyraźnym wysiłkiem. Sądząc z wydrukowanej na koncert biografii miał on na swoim koncie także o wiele bardziej odpowiedzialne partie i role, więc jego udział w Wielkopiątkowym wieczorze może również dowodzić nie najlepszej kondycji wokalnej. Trzeba zaznaczyć, że aura panująca podczas Festiwalu Wielkanocnego ustaliła się w tym roku wyraźnie bardzo niekorzystnie dla ludzkich głosów. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |