GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPoruszająca „Traviata” w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 5
Ta niema postać młodej dziewczyny jest też obecna podczas gwałtownej wymiany zdań pomiędzy ojcem i synem, pełniąc jakby rolę łącznika pomiędzy dwoma mężczyznami. Godne uwagi są pięknie zaprojektowane, frapujące oryginalnością i atrakcyjnością stroje, ale jeszcze ważniejsze są rozmaite szczegóły scenograficzne, pełniące bynajmniej nie tylko dekoracyjną, ale przede wszystkim dramaturgiczną funkcję. I tak obrotowe drzwi symbolizują upojną i przyprawiającą o zawroty głowy rozpustę, czerwony i przywołujący miłosną namiętność kwiat kontrastuje z białymi, przypisanymi sprzedajnym relacjom męsko-damskim gałązkami kamelii, nieliczne meble precyzują kontekst czasowy, obecność fortepianu z rozłożoną partyturą wprowadza nostalgiczne i niemożliwe już do urzeczywistnienia marzenia o domowym zaciszu, a na przykład padający na horyzoncie śnieg symbolizuje nieubłaganie uciekające życie.
Nie sposób się tu nie zachwycić fantastycznie prowadzoną przez Jacques’a Châteleta reżyserią świetlną, wytwarzającą zmienne i plastycznie wysoce urokliwe klimaty, przyczyniającą się także do zrozumiałego prowadzenia dramaturgicznej narracji. Cała realizacja opiera się jednak na fenomenalnej kreacji wspomnianej wyżej Patrizii Ciofi, która partię Violetty śpiewała już przecież wielokrotnie na prestiżowych scenach Europy: to od niej rozpoczynała swą błyskotliwą i inteligentnie prowadzoną karierę. Teraz jednak ta doskonale jej znana rola dojrzała, zyskała na głębi i wyrazistości, podobnie zresztą jak sam głos włoskiej artystki, który stał się bardziej giętki, mocny, ekspresyjny i intensywny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |