GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tosca” Pucciniego w Opéra d’Avignon
Strona 3 z 4
Według Nadine Duffaut wystawienie Toski nie należy do trudnych przedsięwzięć artystycznych, pod tym wszakże warunkiem, że inscenizator podąża w kierunku rozwoju dyskursu muzycznego, który u Pucciniego ma jej zdaniem niemalże filmowy charakter. I taka też jest jej nowa wizja rzeczonej opery, ascetyczna i tym samym nie odwracająca uwagi widza od warstwy dźwiękowej, skuteczna dramaturgicznie i atrakcyjna z plastycznego punktu widzenia, do czego przyczynia się również świetnie zaprojektowana przez Emmanuelle Favre scenografia, oryginalne kostiumy Gérarda Audiera i subtelnie prowadzona przez Philippe’a Grosperrina gra świateł.
Celnie zaznaczona perspektywa rzymskiego kościoła Sant’Andrea della Valle z umieszczonym w głębi obrazem malarza Mario Cavaradossiego i postawionym z boku posągiem Matki Boskiej, zręczne wykorzystywanie przezroczystych zasłon w celu różnicowania miejsc akcji czy doskonałe ustawienie intymnych epizodów i scen zbiorowych składają się na obraz o niebanalnych walorach wizualnych.
Drugą podstawową zaletą omawianego przedstawienia jest bezbłędnie dobrana obsada solistów, wśród których na pierwszy plan wybijają się kreująca tytułową rolę Béatrice Uria-Monzon i śpiewający pewnie prowadzonym i ładnie zabarwionym tenorem o dużej wrażliwości partię Mario Cavaradossiego Riccardo Massi.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |