opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

41 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Tosca” Pucciniego w Opéra d’Avignon

Trzeba jednak od razu zaznaczyć, że mamy tu do czynienia z dziełem, którego wystawianie wymaga wyjątkowej wierności w stosunku do intencji jego twórców i które niezbyt się nadaje do ekperymentów tak modnego dzisiaj uwspółcześniania i wypełniania nieobecnymi w libretcie sensami. Wiele z takich prób kończyło się już bowiem dla ich inicjatorów wstydliwą klęską artystyczną, wywołując zarazem zrozumiałe protesty publiczności. Tym bardziej zatem cieszy fakt, że autorzy nowej realizacji Toski w Operze w Awinionie - ostatniej produkcji tego teatru w tym sezonie - wywiedli swoją wizję bezpośrednio z muzyki Pucciniego, z jej struktury i atmosfery, napięć i kontrastów, charakteru i dźwiękowych barw.

Tosca,Avinion 1

W dużej mierze dzieje się tak na pewno dzięki temu, że odpowiedzialna za nową inscenizację reżyserka Nadine Duffaut jest również muzykiem, co niestety staje się ostatnio w teatrach operowych zjawiskiem dość rzadkim. Ukończyła ona muzykologię na paryskiej Sorbonie, studiowała w tutejszym Conservatoire National Supérieur de Musique, prowadziła też w Awinionie dziecięcy chór i założoną przez siebie szkołę: „Vocal Académie”. Francuska reżyserka ma zwyczaj powtarzać, że idealną inscenizacją operową jest ta, której widzowie właściwie nie dostrzegają i która jest właśnie podporządkowana muzyce. Docenia ona wkład reżyserów teatralnych w rozwój inscenizacji operowych, ale jednocześnie żałuje, że są oni dosyć zamknięci na wszelkie sugestie płynące ze strony muzyków. Oznacza to, iż wielu z nich nie rozumie specyfiki sztuki lirycznej, w której dajmy na to kategoria czasu musi być traktowana zupełnie inaczej niż w teatrze dramatycznym.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART