GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Maria Stuarda" w Operze Śląskiej w Bytomiu
Strona 2 z 3
Podobnie ma się sprawa z reżyserią, która przenoszona ze sceny na scenę nie utraciła niczego ze swojej dramaturgicznej zwartości i wyrazistości. Szczególnie w jasno poprowadzonej konfrontacji obu władczyń, co daje pełne pole do popisu wykonawczyniom partii Elżbiety i Marii. Szwajcarski reżyser Dieter Kaegi podporządkowując się muzyce ograniczył swoją pracę do eksponowania światłem na scenie tych postaci, które w danym momencie akcji są najważniejsze.
A najważniejsze w tym przedstawieniu jest wyeksponowanie konfliktu między dwiema królowymi. To wystarczyło by odebrać przedstawienie jako spójne i budowane prostymi środkami, choć chwilami zbyt statyczne. Szczególne efektownie wypadła w tej inscenizacji scena finałowa poprowadzona w lekkim półmroku z tańczącymi na ścianach cieniami co przydało jej tajemniczej i narastającej grozą aury.
Bohaterką bytomskiej premiery była bez wątpienia Karina Skrzeszewska w partii tytułowej bohaterki. Wokalnie zachwycała nienaganną emisją, nośnymi pianami i dobrym legato. Wyważona ekspresja, piękne wyrównane brzmienie jej szlachetnie brzmiącego sopranu oraz świetnie realizowana koloratura i kultura muzyczna pomogły jej w subtelnym kreśleniu głosem dramatu Marii Stuard, królowej Szkocji. Jej kreacja budowana właściwą dramaturgią oraz ekspresją miała odpowiednie napięcie emocjonalne i siłę wyrazu.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |