opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




5 maj 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

37 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Zaide, singspiel w dwóch aktach

Robert Szpręgiel (Allazim), tym razem prowadzeniem głosu u mnie nie wzbudził jednoznacznego entuzjazmu. Aczkolwiek zadowalała poprawna wokalnie interpretacja charakteru postaci. Rafał Bartmiński (Sułtan Soliman), nie utwierdził mnie w przekonaniu, że słucham jednego z lepszych młodych tenorów o pięknej barwie głosu. Spora moc głosu, jego emisja ze skłonnościami do siłowego forsowania, do zbyt głośnego śpiewania to takie elementy za pomocą, których trudniej jest przedstawić własną muzykalność. Tym bardziej, że sala WOK posiada doskonałe warunki akustyczne i śpiewając Mozarta można je wspaniale wykorzystać. Solista posiada bardzo dobre wizualnie warunki scenicznego amanta, ale one nie są wystarczającym argumentem dla aktorskiego przedstawienia odtwarzanej postaci, jej rysów psychologicznych. Andrzej Klimczak (Osmin), śpiewa a nie krzyczy, nie popisuje się mocą głosu. Dobrze opanowana technika oddechu zezwalała mu na humorystyczne przedstawienie pragnień w arii Wer hungrig bei der Tafel sitz. Artysta bardzo często błyskotliwe koloratury łączy ze znakomicie opracowanym warsztatem aktorskim. Wielka to umiejętność.

Image

Patrząc od teatralnej strony widowiska coraz częściej można zauważyć, że podczas akcji wielu solistów zapomina, iż granie na zasadzie nieruchomego ustawienia się w kierunku publiczności nie jest najwyższą aktorską wartością. To z partnerem scenicznym należy utrzymywać kontakt, także wzrokowy, bo w akustyce WOK nawet prawidłowo zaśpiewane pianissimo zawsze będzie dobrze słyszane. Spektakl świetnie prowadził Tadeusz Karolak. Warszawska Sinfonietta jak zwykle pod jego batutą prezentowała wysoki poziom. Dyrygent z należnym wyczuciem łączył scenę z kanałem orkiestry. Wprawdzie niczego nie można się czepiać, ale kilka elementów zasługuje na szczególne wyróżnienie. Jednym z takich momentów był jeden z najpiękniejszych ansambli. W najlepszym stylu zagrano np. finał pierwszego aktu, ujęty w przepełnionym nadzieją tercecie O selige Wonne.

Wilfried Górny

Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART