GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Atylla" Verdiego w Opéra de Marseille
Strona 4 z 5 Ponadto nie ma tutaj żadnych dekoracji, a wszyscy soliści występują we współczesnych strojach. Oczywiście takie rozwiązanie może budzić różne wątpliwości i szczególnie u przywiązanych do atrakcyjnych z punktu widzenia wizualno-plastycznego spektakli widzów wywołać duże rozczarowanie. Z drugiej jednak strony trzeba powiedzieć, że pokazywana w Marsylii wersja paradoksalnie przyczynia się do wysokiego poziomu muzycznego przedstawienia (to pewnie też wynik niczym niezakłóconego kontaktu wokalistów z dyrygentem) i sprzyja skoncentrowaniu się widza na dramaturgicznym przesłaniu opery. Nie jest on bowiem w żadnym momencie rozpraszany przepychem inscenizacyjnym i - jak to się często zdarza - nadpobudliwymi działaniami zespołu wykonawczego. Panująca na widowni cisza i skupienie zdają się potwierdzać słuszność proponowanych przez realizatorów wyborów.
Niezbędnym warunkiem do sprawnego funkcjonowania tak pomyślanej wizji artystycznej jest odpowiednio dobrany zespół solistów, a pod tym względem dyrektor Opéra de Marseille Maurice Xiberras dobrze wypełnił swoje zadanie zapraszając artystów, którzy swobodnie się w Verdiowskim stylu czują i tym samym dostarczają słuchaczom wielu niezapomnianych wrażeń. Na pierwszym miejscu wypada wymienić obdarzonego świetnie brzmiącym basem Askara Abdrazakova (zastępującego chorego Giacomo Priestię) skutecznie pokazującego, że wbrew pozorom Attyla jest najbardziej pozytywnym i najbardziej ludzkim bohaterem tej opery, albowiem wszystkie popełnione przezeń zbrodnie i chęć podbijania obcych krajów zostają ostatecznie rozgrzeszone jego współczującą wspaniałomyślnością, za którą zresztą przyjdzie mu zapłacić najwyższą cenę życia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |