opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 maj 2022       


Wydarzenia

  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

26 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Atylla" Verdiego w Opéra de Marseille

 

Ponadto nie ma tutaj żadnych dekoracji, a wszyscy soliści występują we współczesnych strojach. Oczywiście takie rozwiązanie może budzić różne wątpliwości i szczególnie u przywiązanych do atrakcyjnych z punktu widzenia wizualno-plastycznego spektakli widzów wywołać duże rozczarowanie. Z drugiej jednak strony trzeba powiedzieć, że pokazywana w Marsylii wersja paradoksalnie przyczynia się do wysokiego poziomu muzycznego przedstawienia (to pewnie też wynik niczym niezakłóconego kontaktu wokalistów z dyrygentem) i sprzyja skoncentrowaniu się widza na dramaturgicznym przesłaniu opery. Nie jest on bowiem w żadnym momencie rozpraszany przepychem inscenizacyjnym i - jak to się często zdarza - nadpobudliwymi działaniami zespołu wykonawczego. Panująca na widowni cisza i skupienie zdają się potwierdzać słuszność proponowanych przez realizatorów wyborów.

 Image

Niezbędnym warunkiem do sprawnego funkcjonowania tak pomyślanej wizji artystycznej jest odpowiednio dobrany zespół solistów, a pod tym względem dyrektor Opéra de Marseille Maurice Xiberras dobrze wypełnił swoje zadanie zapraszając artystów, którzy swobodnie się w Verdiowskim stylu czują i tym samym dostarczają słuchaczom wielu niezapomnianych wrażeń. Na pierwszym miejscu wypada wymienić obdarzonego świetnie brzmiącym basem Askara Abdrazakova (zastępującego chorego Giacomo Priestię) skutecznie pokazującego, że wbrew pozorom Attyla jest najbardziej pozytywnym i najbardziej ludzkim bohaterem tej opery, albowiem wszystkie popełnione przezeń zbrodnie i chęć podbijania obcych krajów zostają ostatecznie rozgrzeszone jego współczującą wspaniałomyślnością, za którą zresztą przyjdzie mu zapłacić najwyższą cenę życia.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART