opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




16 maj 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Turandot 23-556.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

35 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

"Opowieści Hoffmanna" w Operze Wrocławskiej

Ta jedyna opera Jacquesa Offenbacha miała swoją prapremierę 10 lutego 1881 roku na scenie Opery Komicznej w Paryżu. Przyjęto ją z uznaniem, choć została przedstawiona w okrojonym kształcie, gdyż dyrekcja Opera Comique usunęła cały jeden akt, tzw. wenecki, pozostawiając z niego jedynie melodyjną barkarolę przeniesioną do aktu Antonii. Właśnie ta barkarola szybko stała się najbardziej znanym fragmentem opery. Niestety, kompozytor już nie mógł być świadkiem wielkiego sukcesu dzieła swojego życia. Zmarł 5 października 1880 roku, w trakcie prób niedokończonej jeszcze opery, dokończył ją Ernest Giuraud. Trzy lata później, na scenie Opery Lwowskiej, odbyła się polska premiera równie gorąco przyjęta jak paryska. Teatr Wielki w Warszawie po raz pierwszy wystawił Opowieści w 1922 roku. Rok później poznała dzieło publiczność Teatr Wielkiego w Poznaniu.

Image 

Dzisiaj Opowieści Hoffmanna należąc do żelaznego repertuaru scen operowych nadal biją rekordy powodzenia. Największą wartością tej opery jest oczywiście wspaniała muzyka pełna urokliwych, łatwo wpadających w ucho, melodii i równie wspaniałych arii. Każdy z trzech aktów opowiada o innej wielkiej miłości Hoffmanna, tytułowego poety.

Image

Akt Olimpii utrzymany jest w stylu lekkiej opery francuskiej, Antonii niemieckiego romantyzmu, a Giulietty włoskiego belcanta. Od lat publiczność z jednakowym zachwytem oklaskuje wspaniałą barkarolę z aktu Giulietty, koloraturową arię lalki Olimpii, pełną nastroju pieśń Antonii i oczywiście śpiewaną, w prologu, przez Hoffmanna piosenkę o karle Kleinzacku. Świetne są też sceny z chórem w prologu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART