GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości"Dialogi karmelitanek" Poulenca w Opéra d'Avignon
Strona 3 z 5
Na pierwszym miejscu wymieniłbym Anne-Catherine Gillet śpiewającą pełnym świeżości i delikatnych uczuć sopranem partię młodej, wrażliwej, ale naiwnie dążącej do heroizmu i w gruncie rzeczy nieco egoistycznej arystokratki Blanche de la Force (w ostatnim czasie owa wokalistka zyskała duże uznanie w roli Sophie z Werthera Masseneta, wykonywanej w dwóch niedawnych realizacjach tej opery: w Paryżu i Lyonie).
W roli jej czułego i tkliwego brata - Kawalera de la Force, odwołującego się do rodzinnej solidarności, aby odwieść siostrę od powziętego przez nią zamiaru pozostania w Karmelu, występuje z powodzeniem Sébastien Droy.
W partii Matki Marii debiutuje równie młoda, wszak dysponująca już imponującym doświadczeniem scenicznym Stéphanie d'Oustrac, ujmująca naturalnym autorytetem, bezbłędnym panowaniem nad po mistrzowsku wyszkolonym mezzo-sopranem i dostosowywaniem środków wokalnych do podawanego z pełnym zrozumieniem tekstu. Duże wrażenie wywiera też kreacja Sylvie Brunet (która niedawno dała się poznać od jak najlepszej strony w warszawskiej Operze Narodowej przy okazji wystawienia Trojan Berlioza, w których francuska artystka śpiewała partię Kasandry) wcielająca się w postać Pani de Croissy.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |