GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFrancja: XXI Festiwal "Sinfonia en Périgord"
Strona 5 z 9 Nagatywnym przykładem na to, jak nie należy tego robić, okazał się zaś niefortunny projekt artystyczny Ensemble Les Meslanges, który w salonach Prefektury Périgueux interpretował utwory siedemnastowiecznych kompozytorów francuskich (Robert de Visée, Jean-Baptiste Lully, Marin Marais, Marc-Antoine Charpentier), wplatając ponadto do swego programu lekturę fragmentów tekstów takich autorów jak Jean de la Fontaine, Baldassare Castiglione lub na przykład listów Madame de Sévigné. Zadeklarowanym zamiarem członków zespołu (Thomas Van Essen - baryton i dyrekcja muzyczna, Emmanuelle Guigues - basse de viole oraz Manuel de Grange - lutnia i teorba) było podjęcie próby nawiązania do atmosfery kobiecych salonów z XVII wieku i przywołanie organizowanych tam spotkań muzyczno-literackich łączących poświęcone wybranemu tematowi wiersze, listy, bajki z pieśniami i utworami instrumentalnymi. Szkopuł w tym, że dominująca podczas tego spotkania na Prefekturze niemalże karykaturalna i w efekcie niekiedy trudna do zniesienia maniera wykonawcza Van Essena w połączeniu z kompletnym brakiem zaangażowania ze strony akompaniujących mu instrumentalistów wywołały u słuchaczy irytujące wrażenie monotonii i bezcelowości nieudolnie realizowanych zamierzeń. Można się przecież domyślać, że niegdysiejsze wieczory w siedemnastowiecznych salonach przebiegały w bardziej porywającym inwencją i wyobraźnią klimacie - w przeciwnym razie owe salony straciłyby rację swego istnienia. Na szczęście była to jedyna wpadka tego znakomitego Festiwalu.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |