GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościLizbona: Dni Nino Roty w Teatro Nacional de São Carlos
Strona 4 z 4
To dzięki Gomesowi to, czego zabrakło w kanale orkiestrowym: lekkość i figlarność, odnajdujemy na scenie u dysponujących wrodzoną vis comica i sprawnych wokalnie solistów. Każdy z nich przyczynia się do budowania przykuwającego uwagę obrazu artystycznego, chociaż na szczególne wyróżnienie zasługują zwłaszcza Mário João Alves (Fadinard), Luis Rodrigues (Beaupertuis), José Fardilha (Nonacourt), Lara Martins (Elena), Dora Rodrigues (Anaide), Carlos Guilherme (Vésinet), Marco Alves dos Santos (Felice), João Merino (Emilio) i Maria Luisa de Freitas (baronowa de Champigny), a także niezawodny chór przygotowany przez Emanuele Pedriniego.
Z kronikarskiego obowiązku wypada jeszcze dodać, że omawiana produkcja wpisuje się w zorganizowaną przez Teatro Nacional de São Carlos manifestację "Quinzena Nino Rota", poświęconą setnej rocznicy urodzin włoskiego kompozytora. Oprócz operowej premiery i projekcji filmów z jego muzyką, zaproponowano też publiczności koncert, w trakcie którego João Paulo Santos (fortepian), António Figueiredo (skrzypce), Nuno Ivo Cruz (flet) i Ana Ester Neves (sopran) wykonywali takie utwory Roty jak Suita z Casanovy Federico Felliniego (1976), improwizacje Un diavolo sentimentale na skrzypce i fortepian (1968), Trio na flet, skrzypce i fortepian (1958) czy improwizacje z filmu Gianniego Francioliniego Amanti senza amore (1947). Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |