GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOrfeusz, zakochany złodziejaszek
Strona 2 z 3
Otóż wracający w rodzinne strony Arthur, grany bardzo powściągliwie przez Josha O'Connora, tęskni za swą narzeczoną Beniaminą, a nie chce wiązać się ponownie z mieszkającymi w miasteczku poszukiwaczami starożynych artefaktów, a w istocie złodziejami zabytkowych grobów. Znajomi mówią mu, że Beniaminy nie ma, umarła bądź gdzieś wyjechała, więc on znów przekracza granicę życia i śmierci, czyli wkopuje się do podziemi w poszukiwaniu... waz, rzeźb, złota i innego wyposażenia grobów z ubiegłych tysiącleci.
Droga tego współczesnego Orfeusza ukazana jest w poetyckim stylu zaczerpniętym od Felliniego i De Siki, co zaprowadziło twórców filmu do Festiwalu Canneńskiego. Autorzy obrazu dają do zrozumienia, że okradający groby dzielą się na plebs i arystokrację zarabiającą miliony na „pozyskanych” skarbach kultury materialnej. Arthur-Orfeusz rozumie to rozwarcie i na swój sposób protestuje.
Film kończy się w nierzeczywistości, jednak na całej jego przestrzeni widzom towarzyszy muzyka starannie dobrana przez Alice Rohrwacher. W Cannes opowiadała o niej w wywiadzie: – „Początkowo słuchaliśmy Orfeusza i Eurydyki Monteverdiego, opery, która towarzyszyła opowiadanej historii. W Orfeuszu i Eurydyce jest kobieta, której już nie ma, mężczyzna, który jej szuka i matka tej dziewczyny, która również jej szuka. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |