GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSzum morza i piana sprawiają, że Cypryjczycy odchodzą od zmysłów
Strona 4 z 4
Odmiennie się rzeczy miały w przypadku Iwony Sobotki. To sopran w pełni wagnerowski, podczas gdy partia Desdemony pomyślana została raczej na liryczny. Mimo to, w pełni panując nad głosem, potrafi wydobyć nim różne odcienie stanów emocjonalnych. A to za sprawą operowania szeroką paletą odcieni dynamicznych, śpiewu mezza voce. Znaczną subtelnością odznaczał się wielki duet miłosny Già nella notte densa s'estingue ogni clamor na zakończenie pierwszego aktu, puentę dla którego stanowiła animacja z przelatującym ptakiem w tle.
Batutę mocno dzierżył w dłoni Jacek Kaspszyk, prowadząc orkiestrę z odpowiednim zacięciem symfonicznym, gdyż w tym późnym, przedostatnim dziele scenicznym Verdiego, mamy do czynienia nie tyle z akompaniamentem dla śpiewaków, ile równorzędną partią, kształtującą przebieg zdarzeń.
To wysuwającą się na pierwszy plan, to usuwającą się w cień i podążającą za postaciami, by znów je na moment zdominować poprzez uwypuklenie ich wypowiedzi lub zwrotu sytuacyjnego. Zamiast uwertury lub wstępu akcja od razu zaczyna się mocnym akcentem jakim jest burza morska, zagrażająca statkowi Otella powracającego z wojennej wyprawy. Reżyserujący spektakl David Pountney uruchomił dekoracje, przesuwające się równolegle do proscenium, postacie na moment pojawiają się w otwierających się kwaterach, podczas gdy chór mieszkańców twierdzy w przerażeniu kłębi się po środku i na przedzie sceny. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |