GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Niebo jest wszędzie takie samo, a rozum to szaleństwo” – prapremiera musicalu „Kopernik” we Fromborku
Strona 5 z 6
Piosenki potrafią na chwilę zatrzymać wartką akcję tego utworu, a sam Wyszogrodzki wie, jak wzbudzić u widza emocje. Tomasz Szymuś, kompozytor, dyrygent i aranżer, stworzył muzykę różnorodną, pełną rozrywkowego blasku, ale też nasyconą rozpaczą i liryzmem. Wiele piosenek, jeśli tylko będą miały szczęście promocyjnej chwili, mogą stać się przebojami.
Piękne są pieśni Mikołaja Kopernika, obserwującego „szał niebieskich ciał”, o którym tak pięknie śpiewała kiedyś Kora, przekonująco i poetycko tłumaczące jego oddanie niebu, które „wszędzie jest takie samo”. Nawet najlepiej skomponowane dzieło nie robi wrażenia, jeśli nie jest ciekawie zinterpretowane. W obsadzie nie było słabych punktów.
Marcin Franc tchnął w postać Mikołaja Kopernika całą swoją wokalną wyobraźnię, przejmująco niuansując kwestie braku zainteresowania zabawą i rzeczywistością, jak i miłosno-osobistych rozważań. Głos Franca ma duże możliwości wyrazowe. Wojciech Daniel, w postaci Andrzeja Kopernika, nieszczęsnego brata Mikołaja, potrafił ukazać cierpienie, wynikające z odrzucenia przez wuja i zarażenia się trądem, ale też frywolność i radość czerpania rozkoszy ziemskich. Jego śmierć stanowi finał pierwszego aktu. Charyzmatycznym i autorytarnym śpiewem operował Damian Aleksander w roli wuja, Łukasza Watzenrode, nieubłaganym Janem Dantyszkiem był Paweł Erdman. Anna Schilling, kreowana przez Agnieszkę Przekupień kojarzyła mi się w monumentalności i dostojeństwie z Elżbietą z Verdiowskiego Don Carlosa, pięknie posługując się dość ciemną barwą swego plastycznego głosu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |