GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSemickie śpiewaczki
Strona 2 z 5
Za granicą występowała w Filadelfii, Chicago, londyńskiej Covent Garden i mediolańskiej La Scali, gdzie była pierwszą odtwórczynią tytułowej roli w Turandot Pucciniego, w 1926 roku, którą dyrygował Arturo Toscanini.
Tamara Biakow miałaby się urodzić w warszawskim getcie w latach 40. XX wieku i światową karierę robiła już po wojnie. W prologu monodramu Ewy Błaszczyk NAZYWAM SIĘ TAMARA BIAKOW I JESTEM LEGENDĄ słuchamy dobrego nagrania końcowej sceny z Madama Butterfly Giacomo Pucciniego i oglądamy fotosy aktorki z wielkim sztyletem w ręku ucharakteryzowanej na japońską gejszę. Dodatkowymi ilustracjami wyświetlanymi na ekranie są plafony kilku najważniejszych teatrów operowych, w tym z Opéra Garnier w Paryżu ze słynnymi malowidłami Marca Chagalla. Ewa Błaszczyk po mistrzowsku kreuje postać, na życiu której zaważyła zdecydowanie okrutna historia. Twierdzi, że nie rozumie dlaczego tak ważna jest dla niej muzyka, choć to ona dała jej sławę, pieniądze, pozycję w świecie, ale nie dała miłości, bo nie kocha nawet własnych dzieci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |