GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Falstaff” Verdiego w Opéra de Nice
Strona 3 z 5
Wokół nich krążą zaś roznegliżowane panie lekkich obyczajów. Reżyser daje do zrozumienia, że dla żyjącego w złudnym przekonaniu o swojej fizycznej ponętności protagonisty jedynym sposobem na chociaż chwilowe wyrwanie się z beznadziejnej egzystencji może być podjęcie próby uwiedzenia pochodzących z wyższych sfer kobiet. A te ostatnie mieszkają, podobnie jak pan Ford i jego piękna małżonka Alicja, w szykownej dzielnicy, reprezentowanej tutaj za pomocą fasady eleganckiej i wyłożonej boazerią willi, sauny i przylegającego do nich basenu.
Mamy tu zatem do czynienia - powtórzmy to raz jeszcze - z bardzo realistyczną wizualizacją miejsca zamieszkania dwóch przeciwstawnych sobie klas społecznych. Warto nadmienić, że naprzemienne przenoszenie akcji z jednego otoczenia do drugiego, związane z koniecznością częstej zamiany konstrukcji scenograficznych, mogłoby niefortunnie zakłócać ciągłość narracji, do czego jednak reżyser szczęśliwie nie dopuścił, znajdując oryginalne i frapujące inwencją rozwiązanie tego problemu.
Oto bowiem czas potrzebny ekipie technicznej do przebudowy sceny wypełnia on rzucanymi na wielki ekran projekcjami wideo, przygotowanymi przez pomysłowego Paulo Correię. Za ich pośrednictwem odbywamy swoistą podróż w terenie pomiędzy dwoma opisanymi światami, przemieszczając się ulicami, tunelami czy placami, a nawet odbywając efektowny lot, dzięki ujęciom kręconym za pomocą drona. Zabawnym akcentem jest pojawiający się w pewnym momencie - podczas pokonywania odcinka leśnego – widok jelenia z dużymi rogami, symbolizującymi położenie będącego ofiarą zastawionej nań pułapki Falstaffa. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |