opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-169.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

77 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jeszcze Polska nie zginęła, póki my pijemy

Takie mniemanie żywią bowiem postacie trwającego przepisowe półtorej godziny seansu scenicznego Barbary Wysockiej (adaptacja, reżyseria i opracowanie muzyczne) według Pijaków Franciszka Bohomolca, którego akcja osadzona została w realiach nie tyle sarmackich, ile z utworów Doroty Masłowskiej. Bardziej na praskim podwórku z małym fiatem w garażu niż w szlacheckim dworku. I wśród lumpenproletariatu raczej niż obywateli ziemskich.

 

Pijacy 1

 

Z trzepakiem na pierwszym planie, stanowiącym jedną z dominant scenograficznych (Magdalena Musiał), a zarazem przyrząd dla akrobatycznych popisów pary famulusów: subretki Magdaleny i waleta Wiernickiego według emplois aktorskich z przeszłości. Poza tym spektakl toczy się na tle „scenicznych wnętrzności”, a więc ekshibicjonistycznie odsłoniętych kulis i galerii technicznego zaplecza. Zgodnie z konwencją dawnych komedii mamy do czynienia z parą rezonujących służących, która dodatkowo pełni funkcję antycznego chóru, krytycznie komentując zachowania i obyczaje swego państwa.

 

 Pijacy 2

 

Przytaczają ponadto współczesne dane o alkoholizmie i popełnianych pod jego wpływem przestępstwach. Kiedy Wiernicki (Grzegorz Grabowski), pozostając w nieustannej gotowości do dyspozycji pracodawców, znajdzie wreszcie czas dla siebie, by zaspokoić również własny pociąg do okowity (aqua vitæ - wody życia), daje równocześnie popis niebywałej sprawności fizycznej wyrażającej kolejne stadia alkoholowego upojenia. Reżyserka Barbara Wysocka potrafi bowiem uwolnić cały potencjał tkwiący w aktorach, dając im okazję do wygrania się. Juliusz Chrząstowski, charakterystycznymi środkami (tikami oczu i mimiką twarzy) tworzy postać Pijakiewicza, pozostającego w stanie permanentnej nietrzeźwości.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART