GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCo było na początku: obraz czy słowo?
Strona 4 z 4
W trzech pierwszych miniaturach układy choreograficzne do odtwarzanych z playbacku motywów muzycznych związanych z tymi postaciami lub ich subkulturami oraz ówczesnymi modami tworzyły dynamiczne stageclipy - to mój wymysł przez analogię do videoclipu - oddzielone od siebie poprzez efekt blackoutu, a więc wyciemnień sceny i chwilowego zapalania świateł na widowni.
W trwającym natomiast pół godziny finale formuła ta szybko się wyczerpała i opatrzyła, zwłaszcza że nie do końca znajdowało uzasadnienie połączenie bohaterek, do których dołączyli: Arthur Miller, Tony Curtis, książę Karol i jego ówczesna kochanka Camilla, a pośród których najwyraźniej zabrakło Johna Kennedyego (czyżby nie starczyło twórcom odwagi, by tykać możnych supermocarstwa?).
Prawdopodobnie zamierzeniem autorów była teza, że uwikłanie naiwnych kobiet w przerastający je świat polityki i władzy (co prawda brytyjska rodzina królewska jedynie panuje, a nie sprawuje rządów) nieuchronnie prowadzić musi do tragedii (samobójstwo i wypadek wskutek opresji ze strony nie szanujących ich prywatności mediów). Mimo nie do końca rozstrzygniętej kwestii pierwszeństwa pomiędzy pierwiastkami werbalnym i wizualnym, ze scen festiwalowych rysowała się w przeważającej mierze pesymistyczna perspektywa czekającej nas przyszłości, jeśli na czas nie przyjdzie opamiętanie. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |