GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościW kręgu stylizacji albo „Z batutą i z mikrofonem"
Strona 2 z 2
Za to młodzieńcza Serenada op. 2 Mieczysława Karłowicza pod batutą Sułkowskiej-Migoń nabrała bardziej monumentalnych rysów, przy czym walc nie zatracił swego tanecznego rodowodu. Przyznam się, że nie jestem przekonany do Trzech utworów w dawnym stylu, zarówno tych Góreckiego, jak i Krzysztofa Pendereckiego.
W tych pierwszych brakuje mi drapieżności brzmieniowej znanej z innych kompozycji ich autora (np. Muzyki staropolskiej), ale i szlachetnej prostoty archaizacji, która dojdzie do głosu w drugiej części II Symfonii „Kopernikowskiej” op. 31 czy w Trzeciej. W interpretacji dyrygentki jednak częściowo do mnie przemówiły pewnym dostojeństwem skrajnych ogniw oraz motoryką środkowego, a wszystko utrzymane w gęstej chromatyce.
Na koniec Orawa Wojciecha Kilara, w której za sprawą wyrazistej artykulacji prowadząca przemieniła sekcję smyczkową krakowskich filharmoników w autentyczną góralską kapelę, z kontrastującym solo wiolonczelowym Michała Dąbka. Pamiętam, jak angielscy muzycy z Academy of St. Martin in the Fields wzdragali się przed zapisanym w partyturze okrzykiem „Hej!”, argumentując, że są profesjonalnymi artystami a nie pospolitymi grajkami. Tym razem do tej wokalnej kody dyrygentka wciągnęła młodą publiczność. W sumie udany wieczór, który, być może, zachęci młodzież do powracania do audytoriów koncertowych z własnej woli, a nie tylko ze szkolnego obowiązku?… Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |