GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMonumentalne dzieło Dvořáka
Strona 2 z 3
To najbardziej podniosła część tego dzieła wymagająca maksymalnej koncentracji w nawracającym forte wszystkich wykonawców. W utworze tym partie czysto orkiestrowe przeplatają się z chóralnymi, a soliści mają swoje samodzielne arie, ale także są narażeni na konkurowanie z głosami chórzystów. Oznacza to, że sopran, mezzosopran, tenor i bas muszą mieć głosy doskonale postawione, nośne, brzmiące we wszystkich rejestrach.
Taki skład został zaproszony do wykonania Stabat Mater Antonína Dvořáka przez Maestro Andrzeja Boreykę. Sopranistka Izabela Matuła ma teraz znakomitą serię wydarzeń podkreślających jej najwyższą klasę. Kreowała główną rolę żeńską w premierze Mocy przeznaczenia Verdiego w Teatrze Wielkim, wystąpiła też w szalenie trudnym dla śpiewaka Requiem Verdiego na rocznicę wojny w Ukrainie i teraz otrzymała nie mniej odpowiedzialną partię do zaśpiewania.
Sekundowała jej Anna Lubańska, której mezzosopran zawiera wszystkie najważniejsze cechy niskiego głosu kobiecego, piękną głęboką barwę, elastyczność i „lejący się” głos, ogromną muzykalność, której nie przykrywa siła głosu. Tenor Piotr Buszewski o urodzie południowca i śpiewający najlepszą włoską szkołą bel canta, opromieniony przybierającą na sile karierą, która już na wstępie sięga nawet Metropolitan Opera w Nowym Jorku, wreszcie Rafał Siwek, świeżo po sukcesie w operze tegoż Dvořáka w londyńskiej Royal Opera House, i z zapowiedziami dalszych zagranicznych kontraktów na kilku kontynentach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |