GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Łucja z Lammermooru” Donizettiego w Opéra de Nice
Strona 5 z 6
W zamieszczonym w programie tekście inscenizator przyznaje się też do inspiracji obrazem francuskiego malarza (urodzonego w Sankt-Petersburgu) Jeana Bérauda: Maria Magdalena w domu faryzeuszy. Przejawia się to w kroju i kolorystyce strojów (Atelier Farani) i atmosferze całego obrazu (sugestywne oświetlenie Nevio Cavinii).
Głównym elementem scenografii są wszechobecne i zwiastujące nadchodzące nieszczęście groby, widoczne w tle, ale także porozstawiane w formie zniszczonych nagrobków na proscenium. W miarę upływu czasu ta jednolitość warstwy wizualnej wprowadza pewną monotonię, czego wszakże nie można powiedzieć o starannie i atrakcyjnie prowadzonej grze aktorskiej wszystkich protagonistów.
Pokrzywdzoną przez los Łucją, niejako sprzedaną przez swojego brata Enrico za jego polityczną i społeczną rehabilitację, jest amerykańska sopranistka Kathryn Lewek - która niedawno oczarowała już gości Festiwalu w Aix-en-Provence - potrafiąca idealnie prowadzonym pod kątem technicznym i wyrazowym głosem pogłębić wizerunek swojej postaci. Jej czysty, jasny i dźwięczny sopran o wyrazistych konturach, precyzyjne koloratury czy pewnie atakowane dźwięki w górze skali w połączeniu z dramatycznym zaangażowaniem wywołują na widowni entuzjastyczny aplauz. W jej wykonaniu słynna scena szaleństwa zamienia się w porywający pokaz kunsztu wykonawczego. W zakochanego w niej Edgardo wciela się Oreste Cosimo, absolwent Konserwatorium w Parmie i były członek renomowanej Akademii del Teatro alla Scala, oscylujący pomiędzy zdecydowanym tembrem ciepłego tenoru, a bardziej czułymi akcentami w obliczu śmierci ukochanej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |