GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tristan i Izolda”Wagnera w Opéra national de Lorraine w Nancy
Strona 4 z 5
Po pierwsze zaniedbuje ona prowadzenie gry aktorskiej, sprowadzając ją do stereotypowych póz i gestów. Poza tym niemalże frenetyczna „choreografia” wyciągających z półek plansze tancerzy, wchodzących nieraz w interakcje ze śpiewakami, staje się bardzo szybko nużąca. Irytuje swoim repetytywnym charakterem, przyciągając ponadto automatycznie wzrok widza i tym samym rozpraszając jego uwagę. Wreszcie odnotować też trzeba w tej realizacji pewien brak logiki.
Reżyser deklaruje bowiem wspomniany już zamiar uproszczenia treści i ograniczenia ilości słów, również poprzez rezygnację z tradycyjnie wyświetlanych nad sceną napisów. Jednak z obawy, że nie uda nam się przeczytać wszystkich figurujących na często bardzo szybko pokazywanych planszach haseł, właśnie wyświetla je dodatkowo nad sceną.
Wreszcie słabym punktem opisywanego przedstawienia jest jeszcze i to, że koncentrowanie uwagi odbiorców na nieustannie przesuwających się planszach zakłóca - z pewnością wbrew intencjom Rodriguesa - ich bezpośrednią relację z protagonistami, do której przecież reżyser przywiązuje tak istotną wagę. Na szczęście te wszystkie zastrzeżenia nie przeszkadzają w delektowaniu się wysokim poziomem muzycznym nowej realizacji, do której zaangażowano znakomicie się odnajdujących w wagnerowskim stylu solistów. Niemiecka sopranistka Dorothea Röschmann, znana ze swoich cenionych kreacji w repertuarze mozartowskim, sięga ostatnio po partie o znacznie cięższym wymiarze wokalnym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |