GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMamy nowego Warsa
Strona 3 z 3
Rozumiemy, że był to obowiązkowy motyw, bo koncert należał do cyklu imprez muzycznych firmowanych przez Jolantę Pszczółkowską-Pawlik – Moniuszko na Trakcie Królewskim. Trzeba się też odnieść do zamierzenia kompozytora włączenia w tkankę koncertu symfonicznego częściowo improwizowanych interwencji tria jazzowego. Pytania, czy możliwe jest wplecenie jazzowej improwizacji w orkiestrową fakturę i czy połączenie pozornie odległych od siebie żywiołów symfoniki i jazzowej improwizacji da dobry skutek artystyczny, nie przyniosły jednoznacznej odpowiedzi.
Wydaje się, że w samej konstrukcji utworów znalazła się już sprzeczność, bowiem nagłośniona elektronicznie perkusja jazzowa była w sumie mizernym dodatkiem do rozbudowanych sekcji „uderzeniowych” w orkiestrze. Zresztą nie było w tym triu jazzowym równości, gdyż improwizowane reakcje muzyczne Łukasz Pawlik przypisał tylko sobie. Jego koledzy, basista i perkusista, nie zapracowali na choćby skromną solówkę, jak to się robi na koncertach jazzowych.
Przy tym wszystkim zarówno Cezary Konrad, jak i Damian Kostka niekiedy nie nadążali za rytmem narzucanym przez pianistę i dyrygenta, te niewielkie opóźnienia może są do przyjęcia w produkcjach jazzowych, ale przy precyzyjnie grającej orkiestrze nie przynoszą chwały. Są to jednak uwagi niejako na marginesie bardzo interesującego koncertu, stanowiącego ciekawe uzupełnienie standardowego repertuaru orkiestrowego. Kompozytor Łukasz Pawlik okazał się twórcą zdradzającym ogromny potencjał, bardzo sprawny warsztat i skłonność do rozmaitych poszukiwań. Zrodził się nam nowy Henryk Wars, który ma szansę popchnąć muzykę popularną na bardziej ambitne tory. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |