opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

35 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Mamy nowego Warsa

Trio włączało się co jakiś czas do dialogu z orkiestrą, wydaje się jednak, że korzystało z prawa do improwizacji w sposób dosyć umiarkowany, bo trzy skomponowane na orkiestrę Fantazje miały dosyć ścisłą konstrukcję formalną w typie suity. Po częściach wolniejszych następowały szybsze, była też sekwencja przeznaczona na rodzaj instrumentalnej fugi, wreszcie następowała efektowna koda tutti. Już pierwsza Fantazja zwróciła uwagę na bardzo sprawną instrumentację i aranżację zespołu symfonicznego.

 

Wars 2

 

Poszczególne instrumenty orkiestry i kwintet smyczkowy występowały tu w rozmaitych konfiguracjach tworząc ciekawe efekty brzmieniowe. Można było odnaleźć skojarzenia np. z Popołudniem fauna Debussyego, Stepem Noskowskiego czy nawet utworami orkiestrowymi Grażyny Bacewicz. Wszystkie sekwencje następowały bezpośrednio po sobie, a w trakcie tych figuracji interweniował fortepian wspierany przez sekcję rytmiczną, początkowo nawet spychając na drugi plan spokojnie, ostinatowo prowadzącą dialog orkiestrę.

 

Wars 3

 

W drugiej Fantazji orkiestrowy wstęp grany tylko przez kwintet smyczkowy mógłby od biedy wyjść spod ręki Krzysztofa Pendereckiego, choć późniejsze sekwencje dawały upust bardziej tanecznym rytmom, ale po włączeniu się blachy powstało coś na kształt leitmotiwu z Pierścienia Nibelunga Wagnera. Wreszcie w trzeciej Fantazji było najwięcej ruchu. Zaczynała się jakby muzyką skrzypcową typu westernowego, były rytmy gershwinowskie i bernsteinowskie, ale także odgłosy muzycznego Orientu. Najbardziej żywiołowa, pełna fantazji i blasku okazała się koda, którą na życzenie publiczności powtórzono na bis i wówczas Łukasz Pawlik włączył do jazzowych figuracji temat Prząśniczki Stanisława Moniuszki. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART