opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-50.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

62 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Aleksandra Kurzak i Roberto Alagna

Więc nasza diwa operowa powinna repertuarowo postępować rozważnie, abyśmy mogli jak najdłużej zachwycać się jej sztuką, kochając ją na scenie i estradzie. 

 

Krakowski koncert był wspaniały. Dotyczyło to zarówno wszelkich spraw organizacyjnych, nad którymi czuwała pani prezes Ewa Tracz, założycielka i przez ponad 30 lat szefowa wrocławskiej agencji Pro Musica, która jako pierwsza w Polsce prywatna scena operowa ma za sobą szereg europejskich tournée, między innymi z Czarodziejskim fletem, Nabucco, Trubadurem, Aidą, Traviatą, Holendrem tułaczem i Carmen. 

 

Grała orkiestra Forum Artis złożona z najlepszych instrumentalistów Wrocławia, Poznania, Łodzi i Warszawy. Poza akompaniamentami w jej wykonaniu z przyjemnością słuchaliśmy intermezza z I i II suity Arlezjanka Bizeta, fragmentu orkiestrowego z Manon Lescaut oraz słynnego intermezza z Cavalerii Rusticana. Dyrygował nieznany mi dotychczas dyrygent Marcin Wolniewski, z profilu i poruszania się nieco przypominający młodego Krystiana Zimermana. Dyrygował i akompaniował doskonale, jakby czynił to od dawna codziennie, a na przygotowanie tego repertuaru z orkiestrą miał tylko trzy dni prób. Na pokoncertowym coctailu okazało się, że jest łodzianinem, za czasów szkolnych pilnym uczestnikiem moich warsztatów operowych, a zbyt wcześnie dał się wciągnąć w działalność pedagogiczną w łódzkiej Akademii Muzycznej. 

 

Tak pięknie zaprogramowany i wykonany występ operowy dwojga światowej sławy artystów mógłby odbyć się bez jakiejkolwiek gadaniny, konferansjerki, czy tzw. prowadzenia koncertu, a już na pewno bez promocji jakiejkolwiek książki. Sama substancja wokalna i muzyczna na tak wysokim poziomie (dodałbym jeszcze ze dwie uwertury np. Verdiego na początku pierwszej i drugiej części) wystarczyłoby na przeżycie niezapomnianych wrażeń. Twierdzę tak, jako reprezentant drugiej po kierowaniu teatrami operowymi profesji, którą jest prowadzenie takich koncertów, których mam poza sobą setki. Zastanowiłbym się również nad bisami, których zachwycona publiczność domagała się natarczywie. Było ich aż sześć (w duetach), ale zamiast operetek i piosenek zarekomendowałbym dalsze fragmenty operowe (np. duety z Butterfly Cyganerii, które oboje tak uwielbiają), chociaż piosenka Davida Alagny, brata Roberta, bardzo mi się podobała.

 

Wracając do Poznania myślałem, jak tu namówić organizatorkę Ewę Tracz, a przede wszystkim państwa Alagna do powtórzenia tego koncertu w Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, na Wybrzeżu, no i oczywiście w Warszawie.

                                                                Sławomir Pietras


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART