GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rinaldo” Händla w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 4
Obok niego postać pałającego chęcią zemsty króla Arganta sugestywnie buduje baryton Timothée Varon (wzniecający owacje widzów arią „Sibilar, gli angui d’aletto”), wiarygodny zarówno we fragmentach o dużej sile dramatycznej, jak i w miłosnych wyznaniach. Wokalnym autorytetem niemałe wrażenie wywiera śpiewająca rozbudowaną partię Goffredo, naczelnego dowódcy sił chrześcijańskich, mezzosopranistka Blandine de Sansal o soczyście nasyconym dole skali i wzorowej artykulacji. Ognistym temperamentem porywa trafnie obsadzona w roli czarownicy Armidy Aurore Bouchet, ukazująca za pomocą ekspresyjnego głosu postać okrutną, impulsywną i nieokiełznaną, a zarazem zdolną do głębszych uczuć (poruszająca aria „Ah! Crudel”).
Najwięcej wzruszeń dostarcza jednak występująca jako Almirena francuska sopranistka Maïlys de Villoutreys, artystka o wyostrzonej wrażliwości i rzadko spotykanej muzykalności, wydobywająca ze swojej partii lekkość, wdzięk, a także szeroką paletę niuansów. W jej interpretacji słynna aria „Lascia ch’io pianga” wyciska u słuchacza łzy z oczu. Niebagatelną rolę odgrywają w omawianym przedstawieniu nieustannie uczestniczące w scenicznej narracji dwie aktorki: Rita Tchenko i Marion Zaboitzeff, realizujące swoistą choreografię, wcielające się w ptaki lub mitologiczne furie, a także wprawiające w ruch kukły wspomnianych wyżej monstrualnych zwierząt i potworów.
Wszakże do sukcesu całego przedsięwzięcia przede wszystkim przyczynia się zajmujący miejsce w kanale orkiestry i znajdujący się w fantastycznej formie Ensemble Le Caravansérail, prowadzony od klawesynu przez Bernarda Cuillera. Doskonale znający i czujący ten repertuar zespół wzbudza entuzjazm niedoścignionym zaangażowaniem i szaloną wirtuozerią, precyzją wejść wszystkich instrumentów oraz plastycznością i przejrzystością gry. Oddziałuje też na nas sugestywnymi zmianami klimatów, od poetyckich uniesień do akcentów pełnych przemocy. Przekonana bez reszty publiczność nagrodziła wszystkich artystów niekończącymi się owacjami. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |