opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

52 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Miłość do trzech pomarańczy” Prokofiewa w Opéra national de Lorraine w Nancy

Źródłem pewnych oporów umieszczania jej w repertuarze mogą być trudności ze skompletowaniem licznej i wymagającej charakterystycznych głosów obsady, a także znalezienie reżysera zdolnego do nadania zawiłej i niewiarygodnej treści atrakcyjnej formy scenicznej. Doskonale się to teraz udało dyrektorowi Opery w Nancy Matthieu Dussouillez, który ze spowodowanym koronawirusem opóźnieniem przygotował w koprodukcji z teatrami w szwajcarskim Sankt Gallen i niemieckim Magdeburgu nową realizację rzeczonej pozycji.

 

Milosc do pomaranczy 3

 

Do wyreżyserowania opery Prokofiewa wybrał pochodzacą z Austrii Annę Bernreitner, przedstawicielkę młodej generacji inscenizatorów, nagrodzoną już prestiżowymi nagrodami Osterreichischen Musiktheaterpreises i Götz Friedrich Preis. Ta z kolei zaprosiła do współpracy w zakresie zaprojektowania scenografii i kostiumów Hannah Oellinger i Manfreda Rainera, reżyserię świetlną powierzyła Paulowi Griljowi, zaś układy choreograficzne oddała w ręce Claudii De Serpa Soares.

 

Milosc do pomaranczy 4

 

W zamieszczonym w programie słowie wstępnym Bernreitner wyznaje, iż główna idea jej scenicznej wizji koncentruje się na pojęciu wolności i ukazaniu ewentualności wyboru pomiędzy dwoma odrębnymi światami. Pierwszy z nich jest kompletnie szalony - wszystko pozostaje w nim możliwe, ale zupełnie nierealne, drugi zaś jest bardziej realistyczny i wręcz pospolity. To do tego drugiego świata należą Tragiczni, Komiczni, Liryczni i Pustogłowi, którzy najpierw pojawiają się na oświetlonej widowni w białych kombinezonach pracowników jakiegoś laboratorium, a chwilę później dziarsko wkraczają na scenę. Następnie zajmują miejsca na usytuowanych na wyższym poziomie po przeciwległych bokach przestrzeni balkonach. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART