opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




6 grudzień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

21 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Miłość do trzech pomarańczy” Prokofiewa w Opéra national de Lorraine w Nancy

Źródłem pewnych oporów umieszczania jej w repertuarze mogą być trudności ze skompletowaniem licznej i wymagającej charakterystycznych głosów obsady, a także znalezienie reżysera zdolnego do nadania zawiłej i niewiarygodnej treści atrakcyjnej formy scenicznej. Doskonale się to teraz udało dyrektorowi Opery w Nancy Matthieu Dussouillez, który ze spowodowanym koronawirusem opóźnieniem przygotował w koprodukcji z teatrami w szwajcarskim Sankt Gallen i niemieckim Magdeburgu nową realizację rzeczonej pozycji.

 

Milosc do pomaranczy 3

 

Do wyreżyserowania opery Prokofiewa wybrał pochodzacą z Austrii Annę Bernreitner, przedstawicielkę młodej generacji inscenizatorów, nagrodzoną już prestiżowymi nagrodami Osterreichischen Musiktheaterpreises i Götz Friedrich Preis. Ta z kolei zaprosiła do współpracy w zakresie zaprojektowania scenografii i kostiumów Hannah Oellinger i Manfreda Rainera, reżyserię świetlną powierzyła Paulowi Griljowi, zaś układy choreograficzne oddała w ręce Claudii De Serpa Soares.

 

Milosc do pomaranczy 4

 

W zamieszczonym w programie słowie wstępnym Bernreitner wyznaje, iż główna idea jej scenicznej wizji koncentruje się na pojęciu wolności i ukazaniu ewentualności wyboru pomiędzy dwoma odrębnymi światami. Pierwszy z nich jest kompletnie szalony - wszystko pozostaje w nim możliwe, ale zupełnie nierealne, drugi zaś jest bardziej realistyczny i wręcz pospolity. To do tego drugiego świata należą Tragiczni, Komiczni, Liryczni i Pustogłowi, którzy najpierw pojawiają się na oświetlonej widowni w białych kombinezonach pracowników jakiegoś laboratorium, a chwilę później dziarsko wkraczają na scenę. Następnie zajmują miejsca na usytuowanych na wyższym poziomie po przeciwległych bokach przestrzeni balkonach. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART