opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Mozart w WOK 329-282.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

74 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Pod znakiem kamelii – „Traviata“ z MET

 

 Warto odnotować, że wokalizy pojawiają się również w partii Alfreda pod koniec wolnej części jego wcześniejszego duetu z Violettą Un di felice eterea w pierwszym akcie, a nieobecne już od czasów Rossiniego. Występujący w tej roli Stephen Costello odznacza się umiejętnością płynnego kształtowania frazy, a więc lirycznych kantylen, do czego wydaje się szczególnie predestynowany, ale na koniec cabaletty O mio rimorso, o infami w arii z drugiego aktu sięgnął do c'', zgodnie z oczekiwaniami żywionymi wobec tenorów we włoskich operach.

 

Traviata,MET 17

 

Wszystkie wspomniane atuty Sierry, a więc wielka kultura śpiewu, dochodzą również do głosu w duecie z ojcem Alfreda Pura siccome un angel, w którym znalazła godnego partnera w osobie barytona Luce Salsim, odznaczającego się nadto naturalnymi środkami aktorskimi, aczkolwiek z czasem, niestety, porzuconymi na rzecz operowych sztamp. W jego arii z drugiego aktu, zgodnie z ostatnio stosowaną praktyką, przywrócono cabalettę No, non udrai rimproveri.

 

Traviata,MET 18

 

A tak na marginesie, sama postać George'a Germonta należy do galerii Verdiowskich strasznych ojców, ściągających nieszczęście na swoje dzieci, a jego uroszczenia są dla współczesnego odbiorcy całkowicie anachronicznymi i niezrozumiałymi, jeśli nie wprost irytującymi. A kiedyś to on właśnie wzbudzał współczucie, o czym świadczy, będący niezbyt wiernym przekładem, polski incipit jego arii Posiwiały ojciec twój. W trzecim akcie, w tym w arii Addio del passato aktorstwo wokalne Sierry jest najwyższej próby, dosięgając wyżyn artyzmu. Śpiewaczka nie tylko sięga po paletę odcieni dynamicznych, ale i agogicznych, różnicując tempo. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART