GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPod znakiem kamelii – „Traviata“ z MET
Strona 2 z 3
Warto odnotować, że wokalizy pojawiają się również w partii Alfreda pod koniec wolnej części jego wcześniejszego duetu z Violettą Un di felice eterea w pierwszym akcie, a nieobecne już od czasów Rossiniego. Występujący w tej roli Stephen Costello odznacza się umiejętnością płynnego kształtowania frazy, a więc lirycznych kantylen, do czego wydaje się szczególnie predestynowany, ale na koniec cabaletty O mio rimorso, o infami w arii z drugiego aktu sięgnął do c'', zgodnie z oczekiwaniami żywionymi wobec tenorów we włoskich operach.
Wszystkie wspomniane atuty Sierry, a więc wielka kultura śpiewu, dochodzą również do głosu w duecie z ojcem Alfreda Pura siccome un angel, w którym znalazła godnego partnera w osobie barytona Luce Salsim, odznaczającego się nadto naturalnymi środkami aktorskimi, aczkolwiek z czasem, niestety, porzuconymi na rzecz operowych sztamp. W jego arii z drugiego aktu, zgodnie z ostatnio stosowaną praktyką, przywrócono cabalettę No, non udrai rimproveri.
A tak na marginesie, sama postać George'a Germonta należy do galerii Verdiowskich strasznych ojców, ściągających nieszczęście na swoje dzieci, a jego uroszczenia są dla współczesnego odbiorcy całkowicie anachronicznymi i niezrozumiałymi, jeśli nie wprost irytującymi. A kiedyś to on właśnie wzbudzał współczucie, o czym świadczy, będący niezbyt wiernym przekładem, polski incipit jego arii Posiwiały ojciec twój. W trzecim akcie, w tym w arii Addio del passato aktorstwo wokalne Sierry jest najwyższej próby, dosięgając wyżyn artyzmu. Śpiewaczka nie tylko sięga po paletę odcieni dynamicznych, ale i agogicznych, różnicując tempo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |