GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Carmen” we Wrocławiu
Strona 2 z 2
Natychmiast zachwycił mnie jako Zuniga Paweł Chorodyński, bas pochodzący z Olsztyna, obecnie we Wrocławiu studiujący jeszcze w klasie prof. Bogdana Makala, więc wokalnie nic mu nie grozi zwłaszcza, że jest uczestnikiem programu Opera Młodych (co to takiego?).
Podobał mi się Łukasz Rosiak jako Morales, Hanna Sosnowska-Bill jako Frasquita, mniej Barbara Bagińska jako Mercedes (proszę schudnąć!), Szymon Raczkowski (Dancaire) i Aleksander Zuchowicz (Remendado).
Pochwały należą się chórowi, gdzie pełno urodziwych młodych śpiewaczek i dobrze wyglądających kawalerów oraz uroczym dzieciakom, śpiewającym w I akcie scenę zmiany warty, którą w dawnych spektaklach na tej scenie wykonywały przebrane za dzieci chórzystki, przywiezione tuż po wojnie z Opery Lwowskiej. W takiej inscenizacji przed pół wiekiem debiutowała dzisiejsza reżyserka Maria Sartova, śpiewająca wówczas partię Micaëli.
Gdy na obecnej przemierze pojawiła się w tej roli Gabriela Legun i wydobyła pierwsze dźwięki doznałem błyskawicznego déjávu, jakbym oglądał i słuchał Sartovą sprzed lat 50-ciu, tak doskonałe było fizyczne i wokalne podobieństwo. Kim jest ta pięknogłosa Gabriela Legun ? Podobna jednocześnie do Sartovej (wyglądającej ciągle tak samo, jak w epoce wczesnego Gomółki) oraz widzianej niedawno przeze mnie w Operze Śląskiej świetnej śpiewaczki lirycznej o nazwisku Gołaszewska. W programie zaznaczono tylko, że jest również uczestniczką akcji Opera Młodych (cóż to takiego?).
Na zakończenie moich refleksji po spektaklu Carmen w Operze Wrocławskiej słowa zachwytu nad wyremontowanym gmachem, a zwłaszcza wnętrzami jego starożytnej siedziby (1841r.) gdzie wciąż unosi się duch Ewy Michnik, która pobiła tu rekord trwania na stanowisku dyrektora, kierując tym Teatrem przez 21 lat. Przed nią czyniłem to trzy krotnie, ale każdorazowo tylko po trzy sezony. Wspominam to z sentymentem, pełnym podziwu i respektu dla osiągnięć rówieśnej mi koleżanki. Patrząc na Jej dorobek, bogatą przeszłość tego Teatru, w którym Toski, Traviaty i Carmeny grane były wielokrotnie i z dużymi sukcesami na miarę swoich czasów zastanawiam się, czy obecnie Opera Wrocławska dostała się w dobre ręce ? Sławomir Pietras |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |