GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwa tria równa się sześć, czy cztery?
Strona 2 z 2
Inni też byli reżyserzy nagrania, choć obaj zatrudnieni przez firmę DUX. Cokolwiek byśmy nie powiedzieli, słuchanie tego utworu zawsze wywołuje wiele emocji i jest bardzo zajmujące. Ale na wspomnianych płytach do dzieła Szostakowicza zespoły dołączyły jeszcze drugi utwór tej samej kategorii.
Trio Legend zarejestrowało Trio fortepianowe Artura Malawskiego, zaś Bellarti Trio – analogiczny utwór Antona Arensky'ego. To są także bardzo ciekawe pozycje, choć różne stylistycznie. Trio Malawskiego to bardzo gęsto fakturalnie i harmonicznie, w sposób wyrafinowany skomponowany neoklasyczny utwór o charakterze impresjonistycznym. Są w nim także współbrzmienia charakterystyczne np. dla Karola Szymanowskiego, niezauważalne przechodzenie między dur a moll. Można nawet dostrzec coś z atmosfery dźwiękowej typowej dla muzyki polskiej. W utworze Antona Arensky'ego króluje ład i harmonia, bo to kompozycja postromantyczna. Piękne linie melodyczne, jak z Czajkowskiego, stawianie na czyste, śpiewnie, ładnie brzmiące instrumenty smyczkowe, zwłaszcza wiolonczelę. Są tutaj i elementy taneczne – walc, i zaduma, smutek – marsz żałobny. Jakkolwiek oba „dodatkowe” utwory umieszczone na płytach przez omawiane tria fortepianowe są mniej znane i popularne od kameralnego hitu Dymitra Szostakowicza, to wybór dokonany przez te zespoły trzeba uznać za trafny i interesujący, wzbogacający naszą wiedzę o tym segmencie muzyki kameralnej. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |