opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

62 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Treny dla umierającej planety

Muzyka Kristsa Auznieksa doskonale korespondowała z patronem Sali Koncertowej krakowskiego Centrum Kongresowego, a mianowicie Krzysztofem Pendereckim. Albowiem pojawiają się w niej charakterystyczne rozwiązania z sonorystycznego okresu jego twórczości.
 
NeoArctic 3
 
W pieśniach dla: Pyłu oraz Nieskończoności mamy do czynienia z klasterami czyli kompleksami dźwiękowymi uzyskiwanymi między innymi za sprawą wykorzystania mikrotonów, w ogniwach dla Temperatury oraz Wrzenia kompozytor posługuje się techniką glissand, spośród których przebijają uporczywe ostinata (powtarzalne formuły rytmiczne), a w ustępie dla Optyki na słowie „God“ (Bóg) pojawiają się brzmienia konsonansowe niczym czyste akordy durowe bardzo często wieńczące utwory nieżyjącego krakowskiego kompozytora.
 
NeoArctic 4
 
To także charakterystyczne dla jego wczesnego okresu wykorzystywanie materiału słownego wyłącznie jako obiektów dźwiękowych, przy jednoczesnym zatarciu ich strony znaczeniowej, poza Pieśnią dla przypadku, która skupia się na przekazie przesłania czysto lirycznego tekstu, wyrażającego niepokoje wynikające z zagrożeń ekologicznej natury. Wspomnieć jeszcze należy o efekcie śpiewu „con le bocche chiuse“ (z zamkniętymi ustami) w Pieśni dla minerałów oraz zastosowaniu na wzór, tym razem György Ligetiego, misternej mikropolifonii we wspomnianej Pieśni dla optyki. Perfekcyjnych realizatorów swoich pomysłów znalazł Auznieks w muzykach tworzących Chór Radia Łotewskiego. Towarzyszyła im warstwa elektroniczna, a całość tak pomyślanego dzieła pewną ręką poprowadził Kaspars Putniņš.

                                                                        Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART