GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMoniuszko rozdaje punkty
Strona 5 z 5
Bez specjalnego wdzięku i przejęcia zaśpiewała arię Gildy z Rigoletta Verdiego i dosyć nieśmiało arię z Uprowadzenia z seraju Mozarta. Nie było tu żadnej fałszywej nuty, ale liczy się ostateczny wyraz artystyczny. Wreszcie parę słów o Koreańczyku, któremu należała się pochwała, za wybór rzadko wykonywanej arii barytonowej z opery Korngolda Die tote Stad, zaś wykonanie arii Mozarta z Cosi fan tutte było może zbyt automatyczne, bezrefleksyjne, choć baryton tego śpiewaka jest dobrze wyszkolony i, jak to określam, na właściwej drodze rozwoju.
Wszyscy wymienieni śpiewacy z przesłuchań finałowych, jeśli nie otrzymali głównych nagród mogli przynajmniej się zadowolić nagrodami pozaregulaminowymi, których było sporo i opiewały na kwoty pieniężne lub zapowiadały zaproszenie do występu w jakimś koncercie. Zapewne Konkurs poskutkuje również dalszymi zaproszeniami, bo w gronie jurorów były tzw. osoby decyzyjne, tzn. menedżerowie proponujący teatrom operowym solistów.
Chodzi tu przede wszystkim o Izabelę Kłosińską, która jest dyrektorem ds. obsad w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, ale także o Andrea de Amici, o którym już wspominałam oraz o Alexa Fernandeza z Teatro Municipal de Santiago i Auditorio de Tenerife. Wszystkim uczestnikom Międzynarodowego Konkursu im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów życzę powodzenia w ich dalszych planach artystycznych. A konkurs można podsumować stwierdzeniem, że jurorzy i tym razem nagrodzili I nagrodą prawdziwy już oszlifowany brylant, gratuluję. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |