GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKwartet Belcea po kawałku
Strona 2 z 2
Druga połowa kwartetu – skrzypaczka Corina Belcea i wiolonczelista Antoine Lederlin – została wyznaczona do Koncertu podwójnego Johannesa Brahmsa, trzyczęściowej kompozycji, która mogłaby być kolejną symfonią tego twórcy, bowiem instrumenty solowe muszą walczyć tu z bardzo rozbudowaną fakturą orkiestry. Na szczęście dyrygent pozwolił świetnemu wiolonczeliście grającemu na XVIII-wiecznym instrumencie, oraz dobrej skrzypaczce pokazać swoje możliwości.
Po przerwie już cały Kwartet Belcea wzmocnił skład filharmonicznej orkiestry wychodząc na prowadzenie w odpowiednich momentach przewidzianych przez autora Wariacji na temat Enigma Edwarda Elgara. Utwór ten do dziś pozostaje zagadką, jak brzmi w oryginale temat Enigmy.
Marcin Majchrowski wymienia tu długą listę propozycji: może to być II Cześć Symfonii Praskiej Mozarta, albo Sonaty Patetycznej Beethovena, albo jeszcze stara pieśń brytyjska Auld Lang Syne, albo Hymn Wielkiej Brytanii, albo Hymn napisany przez Marcina Lutra Ein feste Burg (od niego zaczyna się też opera Meyerbeera Hugenoci), albo popularna pieśń Sweet Home, albo patriotyczna świadcząca o dumie Brytyjczyków Rule Brittania grana zwykle na londyńskich Promsach, albo Stabat Mater Pergolesiego. Mając to wszystko w uszach można równie trafnie przyjąć, że tematem Enigmy mógłby być także Wlazł kotek na płotek. Abstrahując od tych poszukiwań trzeba powiedzieć, że Kwartet Belcea pokazał się znów warszawskiej publiczności od najlepszej strony, zarówno jako całość (wymuszono na nim także jeden bis), jak też smakowany po kawałku. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |