opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • La Fenice 612-91.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

46 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Simone podbija stolicę

Suknia koncertowa artystki jest projekcją jej charakteru estradowego. Stylizowana na strój XVIII-wiecznej damy, z szeroką krynoliną posiada z przodu frywolne wycięcie ukazujące nogi od góry przysłonięte skąpą minispódniczką. To typowy crossover czyli skrzyżowanie kultury rokoko z popkulturą wielkich rewii. Berliner Morgen post nazwała ją Lady Gagą muzyki barokowej.  Simone Kermes opanowała wszystkie style nawiązujące do klasyki wokalnej ze szczególnym uwzględnieniem repertuaru barokowego i klasycznego.

 

Simone Kermes 3

 

Jej technika wokalna wydaje się bliska ideału, koloratury w popisowych ariach Mozarta np. Konstancji z Uprowadzenia z seraju, są perfekcyjne, ale nie obawia się przeskoku do repertuaru popularnego, okraszając wszystko ruchami wywodzącymi się od gwiazd rocka. Swoboda muzycznej i aktorskiej kreacji świadczy o tym, że doskonale przepracowała gwiazdorski styl bycia, np. słowne nawiązywanie kontaktów z publicznością i wprowadzanie ich w tajniki sztuki dawnej, nie stroniąc od współczesności.

 

Simone Kermes 2

 

Wystarczy przejrzeć jej najnowszą płytę z wykonaniami muzyki różnych twórców, od geniuszy do zdolnych rzemiechów. Są na niej utwory Vinciego, Mozarta, Vivaldiego, ale też Morricone, Preisnera, Orffa, Bernsteina, Dittersdorfa, Händela, Pendereckiego, Kilara. Wokół tych nazwisk rozwijał się też ostatni koncert Simone Kermes uświetniający Galę zamknięcia 30. Festiwalu Mozartowskiego Warszawskiej Opery Kameralnej. Artystka była tutaj wyłączną gwiazdą, towarzyszył jej natomiast bardzo czujnie zespół orkiestry dawnych instrumentów Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Kuby Wnuka oraz okazjonalnie Zespół wokalny WOK przygotowany znakomicie przez Krzysztofa Kusiel-Moroza. Jeśli w niektórych utworach pojawiały się solówki wokalne, to wykonywali je chórzyści z dala od pierwszoplanowej sopranistki. Nikt nie mógł przyćmiewać gwiazdy, która dla większej swobody w przechodzeniu z wibrującego belcanta do zwykłego parlanda czy prostej rozmowy z publicznością posługiwała się stojącym przez nią mikrofonem i profesjonalną reżyserią dźwięku. Nie były to jednak tylko „bezpieczniki" niwelujące ewentualne niedostatki wokalne.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART