GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMatka Polka jest babcią
Strona 1 z 3
Teatr Młyn wzięty w pandemiczne kleszcze wpuścił do sieci jeden ze swych udanych komedio-dramatów na dwie osoby pt. Córka, który miał już sceniczną premierę 5 lat temu. Czy w tych warunkach scena może jeszcze przeżyć? – pytamy. Młyn nieśmiało informuje, że można wykupywać bilety – cegiełki za 5 / 10 / 20 / 50 / 100 PLN, choć zdecydowano się na emisję bezpłatną.
Tytułowa Córka, sama już jest 33-letnią matką (wiek Chrystusowy) i spotyka się ze swoją 61-letnią mamą, która w wyniku utraty pamięci nie wie, iż została babcią. Kilka razy zadaje pytanie – jaką babcią byłam? Pomysł na tak zarysowaną intrygę pozwala cofnąć się we wspomnieniach do czasów dzieciństwa córki i młodości matki. W sztuce mamy zatem jakby kwintesencję współczesnej rodziny, w której odbijają się problemy naszego kraju. Scenariusz i reżyseria Natalii Fijewskiej-Zdanowskiej w sposób atrakcyjny i niegłupi wprowadza widza w meandry skomplikowanych ról kobiecych – matki, córki, babci, żony, kochanki i...
A dodatkowo bardzo sprawnie wypełniono wymogi spektaklu na ekranie komputera, z dużą liczbą zbliżeń, jak w Teatrze Telewizji. Niezależnie więc od tego ile pieniędzy udało się zebrać Teatrowi Młyn ukazał się on jako ważny uczestnik dyskusji o sprawach tak dziś istotnych dla przedstawicielek tej części naszej społeczności. Emisja spektaklu z pewnością się artystom opłaciła. Świadczą o tym głosy widzów publikowane na facebooku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |