GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Così fan tutte” w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 5 z 5
Alexandre Duhamel, który tajniki partii Guglielmo zgłębia z powodzeniem już od wielu lat na różnych prestiżowych scenach, również i tym razem podbija publiczność rozległą paletą barw wokalnych i swobodą sceniczną. Niestety nieco mniej pozytywnych wrażeń dostarcza Mathias Vidal, którego w przeszłości miałem często przyjemność podziwiać w dziełach barokowych. Tym razem w jego tenorowym głosie brakuje zdolnego do czarowania płci pięknej połysku, wielowymiarowości i liryczno-ciepłego brzmienia.
Wygląda na to, że jego obecność w zespole solistów tej realizacji trzeba uznać - jeszcze bardziej niż w przypadku Anne-Catherine Gillet - za obsadową pomyłkę. Tym większa to szkoda, że - jako się rzekło - owa dwójka artystów święci artystyczne triumfy w celniej dobranym do ich głosów repertuarze i naprawdę trudno zrozumieć, dlaczego powierzono im niepasujące do ich wokalnych profilów emplois.
Mocnym elementem omawianej realizacji jest obecność na czele Orchestre national du Capitole włoskiej dyrygentki Speranzy Scapucci, na codzień sprawującej kierownictwo muzyczne w belgijskiej Operze w Liège. Jej arystokratyczny gest i nieomylny instynkt dramaturgiczny, teatralne obrazowanie dźwięku, frazy, dynamiki i artykulacji gestami i ruchami ciała oraz błyskotliwe wydobywanie warstw rytmicznych i barwowych wzbudza szczery zachwyt, przyczyniając się do sukcesu tego uratowanego z sanitarnej katastrofy przedstawienia. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |